Monday 3 October 2011



article picture
منبع حکومتی:رخداد اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت که هر یک به نقل بخشی از این ماجرا پرداختند، اما در این میان تنها مایکل روبین، کار‌شناس مسائل ایران در موسسه آمریکن انترپرایز بود که با نگارش مطلبی در مجله کامنتری نگاهی متفاوت به این ماجرا داشت.

به گزارش ایلنا‏، مایکل روبین، کار‌شناس محافظه کار امور ایران در مقاله خود در مجله کامنتری با اشاره به اینکه خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران به کانادا گریخت، نوشت: آنچه در این میان نادیده گرفته شده این است که بانک ملی ایران به دلیل حمایت مالی از برخی فعالیت‌های ایران نظیر برنامه هسته‌ای در فهرست تحریم‌های سال ۲۰۰۷ وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد.

این کار‌شناس آمریکایی افزود: فرار خاوری به کانادا ثروت بادآورده‌ای برای تحلیل گران اطلاعاتی غرب به شمار می‌رود، چراکه با توجه به سمت و موقعیت وی، خاوری احتمالا از جزئیات کمک‌های مالی بانک ملی ایران مطلع است، بنابراین شهادت او می‌تواند اطلاعات فراوانی را فراهم کند.

مایکل روبین با بیان اینکه کانادا باید از هر بهانه‌ای برای بازداشت خاوری استفاده کند، نوشت: سپس باید به او دو گزینه پیشنهاد شود؛ یا آنچه از فعالیت‌های ایران می‌داند افشا کند و یا به جمهوری اسلامی ایران بازگردانده شود؛ جایی که مطمئنا کشته خواهد شد، کانادا نباید به بهشت امنی برای این گونه افراد تبدیل شود.
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed