Saturday 5 November 2011

حسنین هیکل : در سوریه انقلاب نمیشود هدف تهــران است نـه دمشـق


اندیشمند معروف مصری اعلام کرد که بی شک طرح هایی برای سرنگون کردن نظام سوریه وجود دارد که سازمان های اطلاعاتی ترکیه، اردن و اسرائیل نیز در آن حضور دارند اما همه با هدف ضربه زدن به ایران است.
 «محمد حسنین هیکل» تاریخ نگار و اندیشمند معروف مصری در برنامه ای در شبکه تلویزیونی الجزیره، اعلام کرد که غربی ها دو طرح برای سرنگون کردن سوریه و هدف گرفتن ایران دارند.
هیکل تاکید کرد، از آنجا که ایران دارای نفوذ و قدرت در سوریه است، بنابراین طرحی برای سرنگون کردن سوریه آماده کرده اند تا ایران را تضعیف سپس ایران را نیز بزنند.
پایگاه خبری شبکه المنار لبنان با انتشار این خبر تاکید کرد که آنچه حسنین هیکل بیان می کند براساس مستندات و اطلاعات است و سخنان وی تحلیل نیست زیرا وی مردی نزدیک به مراکز تصمیم ساز است چه در جهان عرب چه در غرب.
این اندیشمند مصری مانند بسیاری از دیپلمات های غربی که پیش از این فاش کرده بودند، تاکید کرد که عناصر اطلاعاتی ترکیه، اسرائیل و اردن در مناطق اعتراض آمیز سوریه حضور دارند و شاید حمایت لجستیکی نیز می کنند. هیکل در ادامه از نحوه اطلاع رسانی الجزیره درخصوص تحولات سوریه بشدت انتقاد و تاکید کرد که الجزیره با بی طرفی این کار را نمی کند بلکه «تحریک» نیز می کند.

به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed